Rowerem przez Wietnam.

DSC_010612.11.-5.12. 2014 zorganizowaliśmy wyprawę do Wietnamu (w tym kilka dni w Bangkoku). Odcinek z Hanoi do Ho Chi Mihn pokonaliśmy rowerem z przerwami na podróż nocnym autokarem lub samolotem,

Pierwsze 3-4 dni spędziliśmy na północy kraju w okolicach Hanoi i w samej stolicy. Odwiedziliśmy m.in. piękną świątynię na jeziorze i liczne targowiska. Dzień drugi to wyprawa nocnym pociągiem do Sapy na najpiękniejsze tarasowe pola ryżowe w Wietnamie. 3 dnia autobusem pojechaliśmy na słynne Ha Long Bay i wyspę Cad Ba.  4 dnia polecieliśmy do Da Nang. Tam oprócz tego miasta odwiedziliśmy miasteczko Hue wietnamską stolicę sztuki, miasto artystów. Popłyneliśmy rzeką perfumową wzdłuż szlaku królewskich grobowców. Dziesięć kilometrów od miasta są dzikie plaże, gdzie owoce morza są w cenie kotleta w barze mlecznym, skosztowaliśmy również słynną lokalna potrawę Banx Xeo.              W magicznym Hoi An spacerowaliśmy do późnego wieczora po zabytkowych uliczkach miasteczka a potem bawiliśmy się do białego rana 🙂 W Nha Trang nie omieszkaliśmy skorzystać z uroków tamtejszych pięknych plaż. W Ho Chi Minh zatrzymaliśmy się na ok 3dni a podczas pobytu polecieliśmy na przepiękną wyspę Phu Quoc. Ostatniego dnia pobytu część z nas odsprzedała nasze rowery a część podarowała w lokalnej szkole. Wieczorem odlecieliśmy do Bangkoku.

Reasumując 4 dni spędziliśy w Bangkoku, 2tyg w Wietnamie. Głównym celem wyprawy, poza SPORTOWYM było obcowanie z tamtejszą PRZYRODĄ, poznanie życia Wietnamczyków ,,od kuchni”. Codzienne życie wiosek i miasteczek. Odwiedzaliśmy ich w domach, rozmawialiśmy z gospodarzami, spożywaliśmy wspólne posiłki a raz zostaliśmy ugoszczeni w jednym z domów.

Na rowerze przejechaliśmy ok 700km robiąc codziennie od 40 do 204km. Nocnym pociągiem 300km, nocnym autobusem ok 400km, samolotami ok 1300km.